La Pologne Online

Beskidiens en ligne


Le Forum de Beskid a migré à l'adresse :

https://beskid.com/phorum/



Venez nous rejoindre en cliquant sur le lien en haut.

Attention, il faudra refaire une inscription Zapraszam


barre



Les Forums de Pologne


Cuisine polonaise :  Forums Franco Polonais The fastest message board... ever.
En cas de problèmes faites le 15 ;-) 
recettes kabanos
Posté par: christian (IP Loggée)
Date: 29 août, 2009 08:54

Bonjour,

Qui pourrai me donner la recette pour faire des kabanos ( certains disent metka )

merci

Re: recettes kabanos
Posté par: Sabine (IP Loggée)
Date: 30 août, 2009 17:20

faire de la kabanos ? As -tu un fumoir chez toi ?

Re: recettes kabanos
Posté par: Sabine (IP Loggée)
Date: 30 août, 2009 17:23


Re: recettes kabanos
Posté par: Sabine (IP Loggée)
Date: 30 août, 2009 19:08


Re: recettes kabanos
Posté par: christian (IP Loggée)
Date: 31 août, 2009 12:28

oui j'ai un fumoir ..

j'ai déjà fais des kabanos mais un peu trop séche a mon gout.

J'ai fais des recherches sur le net polonais mais j'aimerai avoir des recettes " personnelle"

merci

Re: recettes kabanos
Posté par: Sabine (IP Loggée)
Date: 31 août, 2009 13:09

Je ne sais pas à quoi correspond la dénomination "metka"... pour nous, en Pologne, metka est une saucisse à tartiner, j'ai cru comprendre que dans la vieille polonia du nord, ça n'a rien à voir.

Kabanosy, ce sont bien les saucisses fines, sèches, fumées, cuites ou pas (parzone...) selon la recette.

Re: recettes kabanos
Posté par: christian (IP Loggée)
Date: 31 août, 2009 13:49

oui c'est bien des kababos dont je parle. Dans le nord de la France les gens appellent ça 'metka"

Re: recettes kabanos
Posté par: Tadek (IP Loggée)
Date: 31 août, 2009 16:42

christian a écrit:
-------------------------------------------------------
> oui c'est bien des kababos dont je parle. Dans le
> nord de la France les gens appellent ça 'metka"

Non non !LE KABANOS N'EST PAS LA METKA QU'ON MANGE DANS LE NORD DE LA FRANCEJ'ai faim !

Re: recettes kabanos
Posté par: christian (IP Loggée)
Date: 31 août, 2009 17:08

oui je sais que ce n'est pas la même chose mais de plus en plus de personnes font la confusion .

Re: recettes kabanos
Posté par: angelika`polonaise` (IP Loggée)
Date: 02 mars, 2010 23:26

Przepis na kabanosy: może pamiętasz smak kabanosów z dawnych masarni GS? - to jest właśnie ten przepis pomniejszony do 10 kg mięsa.
Kabanosy robione są z mięsa peklowanego wieprzowego. Weź 4 kg wieprzowiny klasy I ( chudziutka ) i 6 kg wieprzowiny klasy II ( troszeczkę tłustej, ale nie boczek ). Pokrojoną dopraw peklosolem - dawka peklosolu i przepis stosowania określone są na opakowaniu - nie dawaj więcej, bo przesadzisz z nitrytem ( azotynem ). Dodaj 1,5 dkg cukru, 0,5 dkg gałki muszkatołowej, 0,5 dkg kminku. Kabanosy , to kiełbasa, do której nie musi dodawać się czosnku, jeżeli bardzo chcesz, to dodaj ok. 10 dkg. Wieprzowinę klasy I zmiel na grubym sitku ( 8 mm ), a klasy II na sitku drobnym ( 5 mm ). Wszystko razem wymieszaj w dużej misie albo na stolnicy. Możesz dodać w czasie mieszania wodę ok. 3/4 - 1 litra. U mnie w domu mówi się, że farsz jest dobrze wymieszany jeżeli "mieszający" jest zmęczony. Prawda jest taka, że każda kiełbasa musi być wypracowana. Gotowy farsz nadziej w cieniutkie jelita ( poproś swojego rzeźnika o jelita baranie lub kiełbaśnice z warchlaków ). Nadziane farszem jelita odkręć dosyć długo na odcinki 60-70 cm. i przewieś na kiju tak, żeby kabanosy miały długość ok. 30-35 cm. Zostaw żeby obeschły. Nie musisz ich parzyć, jeżeli uwędzisz je gorącym dymem. Kabanosy są kiełbasą trwałą. Po wędzeniu mogą, a nawet powinny suszyć się w pomieszczeniu suchym i przewiewnym ok. 1 tygodnia. Ten czas pozwoli kabanosom "dojrzeć". Jeżeli nie lubisz kminku możesz zastąpić go gorczycą. Pamiętaj, że mięso musi mieć czas na przepeklowanie. Jeżeli tego czasu nie dostanie, to kiełbasa będzie szara.

Re: recettes kabanos
Posté par: christian (IP Loggée)
Date: 04 mars, 2010 18:03

Dziekuje ....



Désolé, vous n'avez pas d'autorisation poste/réponse dans ce forum.